[Oprindeligt publiceret af Gardehusarregimentet]

Idrætsdagen afholdes med det formål at fremme interessen for såvel den tjenstlige fysiske træning som den frivillige idræt, samt for at styrke fællesskabet på tværs af alle Antvorskov Kasernes personelkategorier.

Disciplinledere, som stilles af HESK, I PNINFBTN og II UDDBTN, er primært personel med minimum idrætsbefalingsmandsuddannelse. Disciplinledere udpeger selv det nødvendige antal hjælpere til respektive discipliner. Hjælpere stilles af den disciplinansvarlige UAFD.

Deltagelse i alle discipliner er aftalt obligatorisk for HESK og UAFD ved I PNINFBTN og II UDDBTN. Øvrige myndigheder, herunder stabe, enheder og elementer garnisoneret på Antvorskov Kaserne opfordres til at stille deltagere og hold, jf. de forskellige disciplinbestemmelser.

Afsluttende koordination forud for Idrætsdagen gennemføres i f.m. møde i GHR Idrætsudvalg 25. maj 2007.

Jury
Juryen behandler evt. protester og godkender løbende resultater ved stævnesekretariatet.
Jury kontaktpunkt: Stævnesekretariat (UV 12).
IL/GHR (formand m. to stemmer). IL/HESK, IL/I PNINFBTN og IL/II UDDBTN.

Stævnesekretariat
Leder : SSG U.H. Jensen, LD/UMAK.
Hjælper : Udpeges af Sekretariatsleder.
Speaker : Udpeges af Sekretariatsleder.
Sekretariatet oprettes i UV 12 (Konferencerum), og kan kontaktes på lokal 4674. eller mobil 41 15 02 08.

Protester
Eventuelle protester skal afleveres skriftligt på stævnesekretariatet senest 30 min. efter afvikling af den aktuelle disciplin og ikke senere end 30 min. før stævneafslutning.

Resultater
Resultater ophænges løbende ved stævnesekretariatet samt bekendtgøres over højttaleranlægget.
Resultatliste udsendes i GBEF snarest efter idrætsdagens afvikling.

Præmier
Der uddeles præmier til 1., 2. og 3. pladser i alle discipliner i form af plaketter, som udleveres til de enkelte vindende deltagere.
Vandrepræmier for alle discipliner uddeles til vindende myndighed, enhed og element.
Der udleveres særlig vandrepræmie til mest vindende myndighed, enhed eller element.
  
HESK Stiller med tre trompetere iført blå galla, der spiller touch i f.m. hver præmieoverrækkelse.

Tidsplan for Idrætsdag på Antvorskov Kaserne 2007

Tidsrum

Aktivitet

Sted

0800 – 0815

 

Klargøring til åbningsparade.

Ved respektive myndig­heder, enheder og ele­menter.

0815 – 0830

Åbningshøjtidelighed.

Stadion.

0830 – 0900

Klargøring og opvarmning.

Ved respektive baner, etc.

0900 – 1200

Konkurrencer, indledende heats:

 

0900

Fodbold, turnering begynder.

Træningsbanen ved KFUM.

0900

Trekamp begynder.

Stadion (start og mål), håndgranatbane, skydebane og øvelsesterræn.

0900

Hockey, turnering begynder.

Gymnastiksal.

1000

Beach Volley, turnering begynder.

Beach Volley-banen ved Stadion.

1000

4x400 meter stafetløb, indledende heats begynder.

Cindersbanen på Stadion.

1100

Tovtrækning, turnering begynder.

Stadion.

 

 

 

1200 – 1400

Konkurrencer, finaler:

 

1200

8000 meter terrænløb begynder.

Start: Plænen ved Receptionen.

Mål: Stadion.

Ruten er lagt i øvelsesterrænet.

1200

Fodbold, finale begynder.

Træningsbanen ved KFUM.

1230

Beach Volley, finale begynder.

Beach Volley-banen ved Stadion.

1230

Hockey, finale begynder.

Gymnastiksal.

1300

4x400 meter stafetløb, finaleheat begynder.

 

1315

Tovtrækning, semifinale og finale begynder.

 

1330

Long John Race for Chefer begynder.

Start og mål: Drabantvej.

1400 – 1415

Klargøring til præmieoverræk­kelse.

Ved respektive myndig­heder, enheder og ele­menter.

1415 – 1445

Præmieoverrækkelse og stævneafslutning.

Stadion.