[Oprindeligt publiceret af Flyverstaben]

Tidligst klar igen i slutningen af 2010! Det var tilbagemeldingen fra Forsvarets Materieltjeneste, da de så skaderne på den ene af de to brandbiler. Konsekvensen af den lange ventetid ville være, at brandberedskabet ikke kunne fungere på flyvestationen.

Ekstraordinær indsats
Normalt ville Forsvarets Materieltjeneste udføre reparationen af brandbilerne, men på grund af de store konsekvenser det ville have, hvis de blev sat ud af drift, undersøgte fungerende chef for Flyvestation Skrydstrup, Lars Smedegaard Kjøller, hurtigt mulighederne for, at nogle af flyvestationens egne kræfter ville kunne udrette mirakler på brandbilerne.

Han henvendte sig derfor til Ground Equipment Squadron (GES), der er Fighter Wing Skrydstrups jordudstyrsværksted, som blandt andet sørger for vedligeholdelse af biler. Her var man villig til at se på sagen, og efter 40 arbejdstimer fordelt på 5 dage, havde de 3 specialkøretøjsmekanikere fra GES, Eigil Pedersen, Jesper D. Pedersen og Steen Hansen, udrettet noget der minder om mirakler. Ved at bruge reservedele fra den ene brandbil på den anden, kan nu altså en af de to beskadigede brandbiler køre og opretholde beredskabet på flyvestationen sammen med en brandbil udlånt fra Flyvevåbnets Førings- og operationsstøtteskole.

Well done fra chefen
Som tak for den store indsats og rette korpsånd fik de tre medarbejdere et stort well done fra fungerende chef for Flyvestation Skrydstrup, Lars Smedegaard Kjøller.

Hvor den sidste af de to brandbiler igen er køreklar er endnu uvist.