[Oprindeligt publiceret af Forsvarskommandoen]

Forsvaret har modtaget titlen ”Teen Employer Super Brand 2008” af firmaet Manova. Anerkendelsen gælder Forsvarets position som foretrukken arbejdsgiver blandt unge mellem 16 og 20 år - alle med HG, HTX, STX og HHX-baggrund.

De unge blev stillet det åbne spørgsmål: ”Hvis du kunne vælge frit, hvilken virksomhed eller organisation ville du så helst arbejde hos?” Forsvaret placerede sig helt i top blandt andre store og velrenommerede virksomheder. Firmaet bag undersøgelsen, Manova, står også bag Uddannelseskaravanen, der hvert år besøger 45.000 elever på Danmarks handelsskoler, gymnasier og tekniske gymnasier.

Chefen for Forsvarets Rekruttering, kommandørkaptajn Alan Damm, ser først og fremmest prisen som et stort skulderklap, fordi den viser at rekrutteringsstrategien virker.

- Vi har markedsført Forsvaret på en ny måde overfor de unge. Strategien har været at fortælle historien om Forsvaret som et sted, hvor man kan få mange forskellige uddannelser og oplevelser, og som ser rigtigt godt ud på et cv, forklarer Alan Damm endvidere.

Du kan læse om alle Forsvarets uddannelser på www.forsvaretsuddannelser.dk
 
(Kilde: Forsvarets Personeltjeneste)