[Oprindeligt publiceret af Hærstaben]

Det primære formål med centraliseringen er at aflaste hærens enheder i behandlingen af erstatningsspørgsmål, der typisk indebærer tidskrævende sagsbehandling, og som involverer andre myndigheder i Forsvaret, de skadelidte og forsikringsselskaberne. Målsætningen er at reducere Hærens omkostninger ved forvaltning af erstatningssager.



Færdselsuheld og skader kan forekomme. Nu centraliseres det efterfølgende papirarbejde. Det betyder en lettelse ude ved enhederne og samlet set også en besparelse.


Fremover skal Hærens enheder og skoler fremsende melding om kørselsskader og færdselsuheld til Hærens Logistikskole (HLS), når skaden er sket. På baggrund af meldingen vil HLS rådgive den enkelte enhed og gennemføre sagsbehandlingen i det videre forløb. Hærens Operative Kommando har udsendt detaljerede bestemmelser for den nye ordning. Bestemmelserne for færdselssagsbehandling kan findes på forsvarets intranet.

Hærens Logistikskole er fremover det centrale kontaktpunkt vedrørende erstatningssager i Hæren. Dette gælder for såvel Hærens enheder som øvrige myndigheder, enkeltpersoner og forsikringsselskaber.

Henvendelser til HLS i erstatningssager sker til:
Telefon:  98 19 70 94
Mobil: 41 77 94 95
FIIN: HLS-FAER04