Nyheder
Forlig
Døgnrapport
Arrangementer
Følg Forsvaret
Forsvarets arealer
Publikationer
Etablissement- og Terrænkommandoen indkøber løbende varer og tjenesteydelser. Vi udbyder også løbende bygge- og anlægsprojekter til drift og udvikling af Forsvarets bygninger, øvelsesterræner og -områder.
For at blive leverandør til Etablissement- og Terrænkommandoen skal din virksomhed have en kontrakt med os. Det kan den få ved at afgive tilbud på de udbud, som vi løbende annoncerer.
Udbud vi forventer at gennemføre |
Forventet offentliggørelse |
PFAS forurening - oprensning etc. | Offentliggøres løbende (flere udbud) |
Rammeaftale Arktis – rådgivning |
Q1 2026 |
Rammeaftale Bygningsvedligehold | Q3 2025 |
Rammeaftale Etablering af ladestandere | Ukendt |
Rammeaftale Vedligehold af tekniske anlæg |
Q2 2025 |
Service og reparation af storkøkkener | Q4 2025 |
Teltservice | Q4 2025 |
Vikarydelser | Q2/Q3 2025 |
Vinduespolering | Q2/Q3 2025 |
Vagttjenester og lodsopgaver | Q4 2025 |
Pavilloner | Q1 2026 |
Hårde hvidevarer og husholdningsmaskiner | Aftale indgået med POWER A/S |
Betalingsløsning til Forsvarets kantiner | Aftale indgået med MSS Professional A/S |
Inventar | 5 delaftaler indgået med Input Interior Denmark A/S (delaftale 1, 2 og 3), AJ produkter A/S (delaftale 4) & Daarbak Design A/S (delaftale 5) |
Posthåndtering | Offentliggjort - tilbudsfrist 11. april |
LP GAS tankanlæg | Aftale indgået med Norbro Energi A/S |
Vi offentliggør alle aktuelle EU-udbud på websitet TED:
Du finder aktuelle udbud og licitiationer ved at søge på "Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse".
Industrikontoret er din direkte indgang til Etablissement- og Terrænkommandoen, hvis du ønsker samarbejde, dialog eller indsigt i kommende udbud.
Send en mail med en kort præsentation af jeres virksomhed og interesseområde til FES-KTP-INDUSTRI@mil.dk.
Vi hjælper med klarhed over processer, kontrakttyper og muligheder for samarbejde - uanset om I er en lille eller stor virksomhed.
At handle med Etablissement- og Terrænkommandoen er ikke det samme som at handle med en privat virksomhed. Vi følger Forsvarsministeriet indkøbsprocesser og det indebærer, at skal overholde reglerne i Udbudsloven og Tilbudsloven, når vi indkøber varer eller ydelser.
Lovgivningen er med til at skabe bedre konkurrence på markedet og sikre, at de offentlige midler udnyttes bedst muligt.
Vores bygge- og anlægsprojekter planlægges og udbydes i tæt samarbejde med rådgivere. Projekterne bliver herefter ofte udbudt i hovedentrepriser, som løbende følges af en af vores erfarne projektledere.
For en række opgaver, fx håndværkerydelser, tekniske opgaver, eftersyn, affaldshåndtering, arealpleje og vintertjeneste, har vi indgået rammeaftaler med udvalgte virksomheder. En rammeaftale er en aftale mellem en eller flere ordregivende myndigheder og en eller flere leverandører, som fastlægger vilkårene for de kontrakter, der skal tildeles i en bestemt periode.
For mange virksomheder kan der være klare fordele ved at samarbejde for at opfylde betingelserne for at indgå en rammeaftale eller ved at blive underleverandør til en virksomhed, der allerede har en sådan aftale med os.
Hvis du er interesseret i at blive leverandør, anbefaler vi derfor at undersøge mulighederne for at indgå i en rammeaftale.
Hvis du vinder en kontrakt, skal du igennem en proces for sikkerhedsgodkendelse. Det er der lagt tid ind til i planlægningen.
Hvis du skal arbejde for Forsvaret, er det ofte et krav, at du skal kunne arbejde med klassificerede dokumenter eller have adgang til klassificerede områder. Det tages der højde for i udbudsplanen.
Sikkerhedsgodkendelsen laves af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE). Du kan først anmode om sikkerhedsgodkendelse, når du har vundet en given kontrakt med Etablissement- og Terrænkommandoen.